• +316 38 10 88 12
  • hallo@mikewilms.nl

Google Analytics

analytics-icon

Voor veel online marketeers is Google Analytics een van de belangrijkste tools om hun werk te kunnen doen.Dat is best logisch want de mogelijkheden van Analytics zijn eindeloos. En hier zit nu ook direct het probleem. Google Analytics is zo uitgebreid dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien.
Voor veel webshop-eigenaren is het lastig in te schatten wat voor hun wel en wat niet belangrijk is.

Dit zijn een aantal vragen die ik zoal krijg:

✔ Ik vind het lastig om te bepalen welke doelen ik moet instellen.
✔ Google Events; Wat kan ik daarmee?
✔ Hoe moet ik doelen instellen?
✔ Hoe kan ik zorgen dat mijn werknemers niet meegenomen worden in de metingen?
✔ Ik heb moeite om Google Analytics in te stellen, volgens mij kloppen de gegevens niet.

Daarnaast is het verstandig om een healthcheck van uw Google Analytics account uit te voeren voordat u begint met conversie optimalisatie.

Google Analytics is meestal het startpunt bij a/b testen of conversie optimalisatie. Op basis van de data wordt bepaald waar te beginnen met optimaliseren. Is het uitstappercentage in de winkelwagen abnormaal hoog? Dan liggen hier zeer waarschijnlijk kansen om dit te verbeteren.
Bij conversie optimalisatie wordt er gestuurd op de gegevens in Google Analytics. Het is dus van belang dat deze cijfers kloppen!

Heeft u hulp nodig bij het instellen van uw Analytics account? Ik kan u hierbij helpen!