• +316 38 10 88 12
  • hallo@mikewilms.nl

AB testen

AB testen uitgelegdab icon

Veel bedrijven steken erg veel tijd en energie in het genereren van traffic. De belangrijkste bron van verkeer is voor veel sites waarschijnlijk Google Advertising. Met ab testen is het nu mogelijk  om uw site systematisch en zonder risico te optimaliseren.
Het einddoel is namelijk dat mensen converteren; Een bestelling plaatsen, aanvraagformulier invullen of heel simpel inschrijven voor de nieuwsbrief.

Vaak heb je als ondernemer al goede ideeen en plannen om te zorgen dat het conversieratio van je website toeneemt. Het probleem is dat je eigenlijk nooit zeker bent of een aanpassing wel het gewenste resultaat oplevert. Hoe werkt dit dan?

In een speciaal ontwikkelde tool kun je een variant (lees: verbeterde versie) van jouw pagina/bestelknop/titel/afbeelding samenstellen. Deze tool zorgt ervoor dat de helft van de bezoekers de ‘originele’ variant te zien krijgt en de andere helft jouw verbeterde versie. Ook wordt er precies per variant bijgehouden hoeveel geslaagde conversies (sales/nieuwsbrief inschrijving/add-to-cart etc.) er zijn geweest waardoor je na een testperiode, van meestal twee weken, precies kunt zeggen wat het resultaat van jouw aanpassing is.

Voor het opzetten en uitvoeren van A/B testen gebruik ik Optimizely en ben ook Optimizely Platform Certified:

Optimizely certified

>> Lees ook mijn blog: A/B testen, wat is dat eigenlijk? <<

Denkt u er over om uw e-commerce website door AB Testen systematisch en zonder risico te optimaliseren?
Neem dan contact op
.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *