• +316 38 10 88 12
  • hallo@mikewilms.nl

Conversie Optimalisatie

cro-icon

 

Het conversieratio is een van de belangrijkste indicatoren van de ‘gezondheid’ van uw website. Het is simpelweg het percentage bezoekers dat een doel voltooid. Een doel kan zijn;  Een bestelling plaatsen, aanvraagformulier invullen of heel simpel inschrijven voor de nieuwsbrief.

Het is dus belangrijk het conversiepercentage ‘gezond’ is om zoveel mogelijk rendement uit uw website te halen.

Uit onderzoek van E-consultancy is gebleken dat voor elke 92 euro die wordt besteed aan het genereren van traffic, er slechts 1 euro wordt uitgegeven aan conversie optimalisatie. Dit terwijl conversie optimalisatie kan zorgen voor significant meer omzet of leads. Stel we verbeteren het conversieratio van een e-commerce website met 10%. Wat voor impact heeft dit dan? Een verbetering van slechts 10% kan al een extra omzet van €13.430,- per maand opleveren. Nu kunt u voor uzelf waarschijnlijk heel gemakkelijk uitrekenen hoeveel extra winst dit voor uw bedrijf zou betekenen.

Een simpel rekensommetje:BC

Het optimaliseren van het conversieratio kan op zeer veel verschillende manieren. Het hangt heel erg van uw website af waar u kunt beginnen.

AB Testen is verreweg de populairste tool bij conversie optimalisatie trajecten. Hiervoor is het wel van belang dat uw website genoeg verkeer en conversies heeft om binnen afzienbare tijd verbeteringen door te voeren. Vanaf 300 conversies per maand is ab testen al interessant voor u. Voor de websites met minder dan 3oo connversies per maand zijn er nog voldoende andere mogelijkheden om toch uw conversieratio te optimaliseren. Zo kan u een expert naar uw website laten kijken of een usertest uit laten voeren om knelpunten van uw bezoekers te achterhalen en de usability te verbeteren.

In deze blog leg ik uit waarom het belangrijk is om goed te kijken waar uw website staat. In onderstaande piramide, gebaseerd op ‘De piramide van Maslow’, staat uitgebeeld hoe de volgorde idealiter zou zijn.

piramidebl

Wanneer de onderste twee lagen perfect voor elkaar zijn kan men zich bezig houden met laag drie tot en met vijf, ofwel conversie optimalisatie. Het is bijvoorbeeld niet geloofwaardig wanneer u een bezoeker probeert te overtuigen met schaarste, één van Cialdini’s beïnvloedingsstrategieën, terwijl bij de bezoekers bekend is dat u last heeft logistieke problemen.

 

Wilt u meer informatie of kan ik u helpen bij een conversie optimalisatie traject? Neem dan contact op.